Photomonth_rss Photomonth_facebook Photomonth_youtube Photomonth_sklep
Photomonth_miesiac_fotografii_w_krakowie_maj_2011_pl
Photomonth_krakow_baner_2010_kiedy_ramy_czasowe_pl
Jeżeli chcesz otrzymywać, itp.
banery_trio
photo.mov
krakow_photo_fringe
showOFF 2013
Show-off-baner
Lablab-baner
Akademia-baner
Sklep-baner
Photomonth_krakow_ministerstwo_kultury Photomonth_krakow_cracovia Photomonth_krakow_6zmyslow Photomonth_krakow_fundacja_sztuk_wizualnych
AKTUALNOŚCI Photomonth_kropki_duze

Radiofonia receive & Miesiąc Fotografii w Krakowie zapraszają: Eskmo i King Cannibal

Data aktualności: 2011-06-09

Miesiąc Fotografii w Krakowie razem z Radiofonią zapraszają na ostatni weekend MFK! 11 czerwca w Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie odbędzie się ostatnia impreza towarzysząca tegorocznemu Festiwalowi, będąca jednocześnie kolejną edycją radiofonia receive z udziałem gwiazd wytwórni Ninja Tune. Na scenie zaprezentują się Eskmo i King Cannibal. 
 
Czym byłby czerwiec w Krakowie bez urodzin radiofonii? Mimo krótkiego staĹźu, ale dzięki niespoĹźytej energii, radiofonia zdołała zorganizować juĹź kilka świetnych koncertów. 11 czerwca w Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha odbędzie się kolejna impreza z cyklu receive. Impreza zupełnie wyjątkowa, bo połączona z Finałem Miesiąca Fotografii.
Po zeszłorocznym szaleństwie w Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, gdzie wystąpili Pink Freud, Rob Swift i The Bug z MC Flowdanem radiofonia postawiła poprzeczkę wysoko. Przez ostatni rok równieĹź nie dawała za wygraną, organizując koncerty Pantha Du Prince, Carbon Based Lifeforms, Submerged i Scorna, by na swoje drugie urodziny zaprosić dwóch artystów, dzięki którym słynna brytyjska wytwórnia Ninja Tune przeĹźywa renesans. To artyści młodzi i niezwykle obiecujący, a ich dokonania zostały juĹź zauwaĹźone przez największe gwiazdy muzyki elektronicznej. Tym razem w Krakowie na scenie zobaczycie dwie wschodzące gwiazdy wytwórni Ninja Tune – Eskmo i King Cannibal.
 
 
 
ESKMO
 
 
 
„Jedna z najlepszych produkcji, jakie ostatnio słyszałem” – tak o ostatnim albumie Eskmo powiedział Amon Tobin.
Brendan Angelides – muzyk, producent, właściciel wytwórni Ancestor. Zaczynał w połowie lat 90., kiedy, zafascynowany takimi zespołami jak Primus, The Prodigy, The Chemical Brothers czy Moby, zakładał własne kapele grając w nich na gitarze basowej. Pierwsze przygody z elektroniką zaczęły się od keyboardu Miracle i czterośladowego rejestratora. Swoje utwory nagrywał głównie dla znajomych czy jako szkolne projekty. Między 1999 a 2005 rokiem nagrał dwa albumy, które rozdawał na miejscowych koncertach. Przez ostatnie pięć lat, po tym, gdy zakochał się w miejskiej przestrzeni San Francisco i zamieszkał tam na stałe, nagrał mnóstwo singli i EPek (ukazywały się pod szyldem Warp czy Planet Mu). Angelides nie tylko pracuje solo, ale współpracuje takĹźe z Alexandrem Dennisem (EPROM), Flying Lotusem (zagrał w jego „Brainfeeder Sessions”) czy samym Tobinem, z którym ma wspólny projekt ESKAMON, gdzie muzycy bawią się dĹşwiękiem złapanym z ulicy. Często teĹź przerabia twórczość innych, do tej pory zremiksował kompozycje Bibio, Spor, STS9 czy Bear in Heaven.
W 2010 podpisał kontrakt ze słynną brytyjską wytwórnią Ninja Tune. Utwór „Cloudlight” znalazł się na składance Ninja Tune XX, która zawierała muzykę podsumowującą 20 lat pracy tego labelu. 
W paĹşdzierniku 2010 roku wydał debiutancki długogrający album „Eskmo”. Wydawnictwo, zawierające 13 premierowych kompozycji, zostało bardzo dobrze przyjęte, nie tylko przez krytyków, ale teĹź innych muzyków.
„Jedna z lepszych produkcji jakie słyszałem ostatnimi czasy” – słowa Amona Tobina czy „on po prostu miaĹźdĹźy soundsystem” z magazynu URB to tylko jedne z wielu niezwykle ciepłych recenzji. Czy i nasz soundsystem zostanie zmiaĹźdĹźony 11 czerwca?
 
 
 
 
KING CANNIBAL
 
 
 
 
„Naprawdę tłuste bity” – tak o debiutanckim albumie „Let The Night Roar” Kinga Cannibala powiedział grający w zeszłym roku na festiwalu receive Kevin Martin (The Bug).
Na swoje nazwisko zaczął pracować świetnymi remiksami, które podbijały muzyczny światek. Nie mając jeszcze wydanej płyty zremiksował utwór Amona Tobina „Bloodstone”. Zrobił to tak dobrze, Ĺźe kompozycja znalazła się na albumie Ninja Tune XX – składance podsumowującej dwadzieścia lat działalności wytwórni.
Mało tego: po dwóch wystąpieniach w legendarnym programie „Solid Steel” jako pierwszy muzyk bez podpisanego kontraktu dostąpił zaszczytu zagrania w klubie Strictly Kev & D.Ks Solid Steel. RównieĹź na rok przed wydaniem płyty King Cannibal otrzymywał duĹźe wsparcie od wielkich nazwisk ze świata muzyki elektronicznej. Wystąpił w BBC Radio 1 w programie Marry Anne Hobbs, gdzie w programie „Scorn vs. King Cannibal Soundclash Special And Aragami Style” zmierzył się w pojedynku z jednym z artystów kwietniowego receive.. Współpracował z Bong-Ra, remiksował The Qemists… 
Ukazanie się debiutanckiego albumu Dylana Richardsa tylko utwierdziło wszystkich, Ĺźe udzielone mu poparcie tuzów elektroniki nie było przypadkowe. Bezkompromisowe połączenie tłustych i pociętych bitów z lekkimi rytmami, łatwe przechodzenie od drum'n'bassu, rave'u czy dancehallu do dubstepu - to wszystko sprawia, Ĺźe ta premiera była jedną z gorętszych w 2009 roku.
 
Najbliższa edycja cyklu radiofonia receive. odbędzie się 11 czerwca 2011 o godzinie 21:oo w Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. Jest to tym samym Finał 9. edycji Miesiąca Fotografii w Krakowie.
 
Bilety w cenie 50 zł dostępne do 10 czerwca na www.sklep.radiofonia.fm/events/10-receive-eskmo-king-cannibal/orders/new, w sklepach Empik lub 11 czerwca w miejscu imprezy.
««« Powrót